Saturday, May 8, 2010

ဓေမၼခေစတီေတာ္( မိဂဒါဝုဏ္ေတာအတြင္း )

          
ျမတ္စြာဘုရားက မ်ားစြာေသာ ပရိယာယ္ စကားတို ့ျဖင္ ့ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလ်က္
ဓမၼစကၠ ပ၀တၱနသုတၱန္ေခၚ ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကို ေဟာ႒ကားေတာ္မူေလသည္။
တရားေတာ္၏ အဆံုး၌ ရွင္ေကာ႑ည သည္  ေသာတပတၱိဖိုလ္ ၌ တည္ေလသည္။ ထိုေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼစၾကာ ေဒသနာေတာ္ကိုပင္ အက်ယ္ေဟာျပေတာ္မူသျဖင့္ ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္၌ အရွင္ ၀ပၸ
နွစ္ရက္ေန႔ ၌ အရွင္ ဘဒၵိယ
သံုးရက္ေန ့၌ အရွင္ မဟာနာမ္
ေလးရက္ေန ့၌ အရွင္ အႆဇိ တို ့သည္အသီးးသီး ေသာတပတၱိဖိုလ္၌ တည္႒ကေလသည္။ ဤသို ့အားျဖင့္ ပဥၥ၀ဂီၢ ငါးဦးလံုး ဧဟိဘိကၡာ ရဟန္းအျဖစ္ ေရာက္ျပီးေသာ္ ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ငါးရက္ေန႔၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနတၱလကၡဏ သုတၱန္ ကို ေဟာ႒ကားေတာ္မူရာ ပဥၥ၀ဂီၢ ငါးဦးလံုး  ရဟနၮာ  ျဖစ္ေတာ္မူၾကေလသည္။

                        ပဥၥဝဂၢီငါးဦးအားအနတၱလကၡဏသုတ္ေဟာၾကားေတာ္မူရာ( ဓေမၼခေစတီေတာ္ )


အေဝးကေန႒ကည့္လွ်င္ျဖင့္သာမန္အုပ္ေတြနဲ ့တည္ထားတဲ့ေစတီလို ့ထင္ရေပမဲ့အကယ့္ကိုအနီးကပ္ရိုက္
႒ကည္ ့လွ်င္ျဖင့္ အုပ္ခ်ပ္မ်ားေပၚတြင္ ပန္းပုလက္ရာမ်ားေတြ ့ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။



                                         ျမဴနွင္းၾကားကဓေမၼခေစတီေတာ္ကိုအေဝးကဖူးေတြ ့ရပံု



သစၥာ (၄) ပါး
  • ပ႗ိသေႏၶ ေနရျခင္း၊ အိုရျခင္း၊ နာရျခင္း၊ ေသရျခင္း၊ ခ်စ္ေသာသူတို႔ႏွင့္ ကြဲျခင္း၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာသူတို႔ႏွင့္ တြဲရျခင္း၊ လိုတာမရျခင္း စသည္တို႔သည္ ဆင္းရဲရာအမွန္္ (ဒုကၡသစၥာ) ျဖစ္သည္။ စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာ ငါးပါးႏွင့္ စပ္သမွ်သည္လည္း ဆင္းရဲရာအမွန္္ (ဒုကၡသစၥာ) ျဖစ္သည္။ 
  • လိုခ်င္တက္မက္မႈ တဏွာသည္ ဆင္းရဲ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းအမွန္ (သမုဒယသစၥာ) ျဖစ္သည္။ ဤအေၾကာင္းရင္း တဏွာကို ပယ္ရမည္။ (ပဟာတဗၺ)
  • ဤတဏွာ လုံး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ယင္း၏ အက်ိဳးဆင္းရဲ မျဖစ္ေပၚျခင္းသည္ ဆင္းရဲၿငိမ္းျခင္းအမွန္ (နိေရာဓသစၥာ) ျဖစ္သည္။ ဤ ဆင္းရဲၿငိမ္းျခင္း သဘာ၀ကို ကိုယ္ေတြ႔ဉာဏ္ျဖင့္ သိျမင္ဆိုက္ေရာက္ ရမည္။ (သစၧိကာတဗၺ)
  • မဂၢင္႐ွစ္တန္သည္ ဆင္းရဲၿငိမ္းရာသို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ အက်င့္လမ္းအမွန္ (မဂၢင္သစၥာ)ဖစ္သည္။ ဆင္းရဲၿငိမ္းလိုလွ်င္ ဤ မဂၢင္႐ွစ္တန္ကို မိမိသႏၱာန္၌ ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ရမည္။ (ဘာေ၀တဗၺ)

No comments: