ျမတ္စြာဘုရားက မ်ားစြာေသာ ပရိယာယ္ စကားတို ့ျဖင္ ့ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလ်က္
ဓမၼစကၠ ပ၀တၱနသုတၱန္ေခၚ ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကို ေဟာ႒ကားေတာ္မူေလသည္။
တရားေတာ္၏ အဆံုး၌ ရွင္ေကာ႑ည သည္ ေသာတပတၱိဖိုလ္ ၌ တည္ေလသည္။ ထိုေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼစၾကာ ေဒသနာေတာ္ကိုပင္ အက်ယ္ေဟာျပေတာ္မူသျဖင့္ ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္၌ အရွင္ ၀ပၸ ၊
နွစ္ရက္ေန႔ ၌ အရွင္ ဘဒၵိယ ၊
သံုးရက္ေန ့၌ အရွင္ မဟာနာမ္ ၊
ေလးရက္ေန ့၌ အရွင္ အႆဇိ တို ့သည္အသီးးသီး ေသာတပတၱိဖိုလ္၌ တည္႒ကေလသည္။ ဤသို ့အားျဖင့္ ပဥၥ၀ဂီၢ ငါးဦးလံုး ဧဟိဘိကၡာ ရဟန္းအျဖစ္ ေရာက္ျပီးေသာ္ ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ငါးရက္ေန႔၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနတၱလကၡဏ သုတၱန္ ကို ေဟာ႒ကားေတာ္မူရာ ပဥၥ၀ဂီၢ ငါးဦးလံုး ရဟနၮာ ျဖစ္ေတာ္မူၾကေလသည္။
ပဥၥဝဂၢီငါးဦးအားအနတၱလကၡဏသုတ္ေဟာၾကားေတာ္မူရာ( ဓေမၼခေစတီေတာ္ )
အေဝးကေန႒ကည့္လွ်င္ျဖင့္သာမန္အုပ္ေတြနဲ ့တည္ထားတဲ့ေစတီလို ့ထင္ရေပမဲ့အကယ့္ကိုအနီးကပ္ရိုက္
႒ကည္ ့လွ်င္ျဖင့္ အုပ္ခ်ပ္မ်ားေပၚတြင္ ပန္းပုလက္ရာမ်ားေတြ ့ျမင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ျမဴနွင္းၾကားကဓေမၼခေစတီေတာ္ကိုအေဝးကဖူးေတြ ့ရပံု
သစၥာ (၄) ပါး
- ပ႗ိသေႏၶ ေနရျခင္း၊ အိုရျခင္း၊ နာရျခင္း၊ ေသရျခင္း၊ ခ်စ္ေသာသူတို႔ႏွင့္ ကြဲျခင္း၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာသူတို႔ႏွင့္ တြဲရျခင္း၊ လိုတာမရျခင္း စသည္တို႔သည္ ဆင္းရဲရာအမွန္္ (ဒုကၡသစၥာ) ျဖစ္သည္။ စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာ ငါးပါးႏွင့္ စပ္သမွ်သည္လည္း ဆင္းရဲရာအမွန္္ (ဒုကၡသစၥာ) ျဖစ္သည္။
- လိုခ်င္တက္မက္မႈ တဏွာသည္ ဆင္းရဲ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းအမွန္ (သမုဒယသစၥာ) ျဖစ္သည္။ ဤအေၾကာင္းရင္း တဏွာကို ပယ္ရမည္။ (ပဟာတဗၺ)
- ဤတဏွာ လုံး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ယင္း၏ အက်ိဳးဆင္းရဲ မျဖစ္ေပၚျခင္းသည္ ဆင္းရဲၿငိမ္းျခင္းအမွန္ (နိေရာဓသစၥာ) ျဖစ္သည္။ ဤ ဆင္းရဲၿငိမ္းျခင္း သဘာ၀ကို ကိုယ္ေတြ႔ဉာဏ္ျဖင့္ သိျမင္ဆိုက္ေရာက္ ရမည္။ (သစၧိကာတဗၺ)
- မဂၢင္႐ွစ္တန္သည္ ဆင္းရဲၿငိမ္းရာသို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ အက်င့္လမ္းအမွန္ (မဂၢင္သစၥာ) ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲၿငိမ္းလိုလွ်င္ ဤ မဂၢင္႐ွစ္တန္ကို မိမိသႏၱာန္၌ ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ရမည္။ (ဘာေ၀တဗၺ)
No comments:
Post a Comment